Οι καλύτερες και οι χειρότερες τροφές πριν τον ύπνο

Οι καλύτερες και οι χειρότερες τροφές πριν τον ύπνο

Η λιγούρα είναι ένα πράγμα που σίγουρα συμβαίνει πριν πέσεις για ύπνο. Αν δεν την ικανοποιήσεις πολύ πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα την αϋπνία

Το θέμα είναι όμως πως μπορεί και να φας κάτι που επίσης να σε κρατήσει ξύπνια. Οπότε τι κάνεις? Φροντίζεις να φας ελαφρά πριν πέσεις στο κρεβάτι σου.

Ας δούμε όμως μερικές τροφές που μπορούν να σου δώσουν έναν καλό ύπνο και μερικές που ίσως τον βλάψουν.

 

Οι καλύτερες τροφές πριν τον ύπνο

Κεράσια

kerasia

Τα κεράσια είναι από τα λίγα φυσικά τρόφιμα που περιέχουν μελατονίνη, μια ουσία που βοήθα στη ρύθμιση του «ρολογιού» του σώματος σου, άρα και του ύπνου.

Μια μικρή μελέτη έδειξε πως άνθρωποι που υπέφεραν από αϋπνία, τρώγοντας μια τάρτα με κεράσια το βράδυ ή πίνοντας τον χυμό τους κατάφεραν να κοιμηθούν πάρα πολύ καλά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που οι κάψουλες για το jet lag περιέχουν τη συγκεκριμένη ουσία

Γάλα

gala ypnos

Μπορεί να έχεις αναμνήσεις από τη μαμά σου ή τη γιαγιά σου να σου δίνει ζεστό γάλα το βράδυ πριν κοιμηθείς. Το γάλα περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξέα που επηρεάζει τη σεροτονίνη του εγκέφαλου.

Ένα ζεστό ποτήρι γάλα λοιπόν τις καταπραΰνει και σε βοηθάει να έχεις όνειρα γλυκά

Δημητριακά

dimitriaka

Οι υδατάνθρακες είναι πολύ καλοί για τον ύπνο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να φας ένα κουτί μπισκότα. Προτίμησε δημητριακά σιταριού που περιέχουν «καλούς» υδατάνθρακες και συνδύασε τα με γάλα. Έτσι έχεις 2 σε 1 !

Μπανάνες

mpananes kalio

Οι μπανάνες περιέχουν μαγνήσιο και κάλιο που είναι φυσικά μυοχαλαρωτικά. Είναι επίσης υδατάνθρακες που βοηθούν τον ύπνο και παράλληλα βοηθούν και την καρδιακή λειτουργία

Γλυκοπατάτες

glykopatates

Περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες που βοηθούν στον ύπνο αλλά και κάλιο που όπως είπαμε είναι μυοχαλαρωτικο

Τσάι βαλεριάνας

valeriana iremistiko

Η ρίζα του φυτού βαλεριάνα έχει αποδειχτεί ότι βοηθάει στον ύπνο αφού είναι φυσικό ηρεμιστικό. Μαζί με το χαμομήλι που δεν περιέχει καθόλου καφεΐνη, η βαλεριάνα είναι ιδανική για την καταπολέμηση της αϋπνίας. Αν λοιπόν σου αρέσει το τσάι πριν τον ύπνο δοκίμασε το

Οι χειρότερες τροφές πριν τον ύπνο

Κρασί

oinopnevmatodi

Το αλκοόλ γενικά είναι η καταστροφή του ύπνου και ας νομίζεις ότι σε χαλαρώνει. Το σύστημα μεταβολίζει το αλκοόλ πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα κάποιες διαδικασίες του σώματος σου να ξυπνήσουν (μαζί με εσένα). Ένα ακόμα κακό είναι και το ροχαλητό που θα κρατήσει ξύπνιο και το σύντροφο σου.

Καφές

kafes aypnia

Ο καφές περιέχει καφεΐνη. Το γνωρίζεις άλλωστε. Θα σε κρατήσει απλά ξύπνια όλο το βράδυ. Προτίμησε ο τελευταίος καφές που θα πιεις να είναι τουλάχιστον 3-4 ώρες πριν τον βραδινό σου ύπνο

Σοκολάτα

sokolata

Εκτός από τις θερμίδες που περιέχει, έχει και κακάο. Το κακάο έχει καφεΐνη. Ειδικά η μαύρη σοκολάτα που ίσως την προτιμάς για τις λιγότερες θερμίδες της θα σου προσφέρει πολύ άσχημο έως καθόλου ύπνο το βράδυ.

Μπεργκερ

junk food

Και μαζί με το μπεργκερ πάνε όλα τα junk food που περιέχουν μπέικον και γενικά τα «κακά λιπαρά». Το λίπος αυξάνει την παραγωγή οξέως στο στομάχι με αποτέλεσμα να σε πιάνει καούρα. Γενικά καλό θα ήταν να τα αποφεύγεις όχι μόνο για τον ύπνο αλλά και για τις θερμίδες.

Κοτόπουλο

kototpoylo

Ενώ είναι μια πολύ καλή τροφή δεν πρέπει να καταναλώνεται βράδυ εξ αίτιας της πρωτεΐνης. Η πέψη επιβραδύνεται κατά τον ύπνο και το κοτόπουλο είναι μια τροφή που της βάζει φωτιά. Έτσι αντί το σώμα σου να ασχοληθεί με το να κοιμηθείς, θα επικεντρωθεί στο να μεταβολίσει της πρωτεΐνη από το κοτόπουλο.

>>Δες όλα τα άρθρα για την Υγεία

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites