Το πόσο γρήγορα μεταβολίζει ο οργανισμός μας τις τροφές σε ενέργεια ή τις αποθηκεύει σε λίπος, διαφέρει από άτομο σε άτομο. Θα ακούσεις πολλά για τον μεταβολισμό και την λειτουργία του αλλά και πολλά παράπονα γύρω από αυτόν. Περισσότερο όμως θα ακούσεις μύθους για το θέμα.

Εξαιτίας της υπερπληροφόρησης χωρίς ιατρική συμβουλή ή διάγνωση, ο κάθε άνθρωπος έχει άποψη για τον μεταβολισμό του χωρίς βάση. Διάφοροι διαιτολόγοι όμως μοιράζονται τις γνώσεις τους και ξεκαθαρίζουν την αλήθεια από τους μύθους για το θέμα.

Μύθοι που αφορούν τον μεταβολισμό

1. Τα μεγάλα γεύματα βλάπτουν τον μεταβολισμό

ygieinh diatrofh

Δεν πρέπει να φάμε δύο cheeseburger και τηγανιτές πατάτες από την άποψη των θερμίδων. Όμως ακόμα κι αν φας ένα τέτοιο γεύμα, δεν μειώνεται ο μεταβολισμός σου. Είναι μύθος πως τα πολλά και μικρά γεύματα είναι καλύτερα από μερικά μεγάλα. Το γεγονός είναι πως αν οι μερίδες στα πολλά γεύματα είναι πολύ μικρές, μπορεί να πεινάς περισσότερο και να καταλήξεις να τρως περισσότερο μέσα στη μέρα. Οι θερμίδες ενός σνακ μπορεί να είναι σχεδόν ίδιες με αυτές ενός γεύματος. Για παράδειγμα είναι προτιμότερο να φας το μεσημεριανό σου κανονικά, παρά να το αντικαταστήσεις με δύο μπάρες δημητριακών που έχουν σοκολάτα και ξηρούς καρπούς. Προτίμησε γεύματα όπως λαδερά και κρέας ή ψάρι με σαλάτες για το μεσημεριανό σου για να έχεις όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι. Δες επίσης 9 Τροφές για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού σου!

2. Μην παραλήψεις γεύματα

isorrophmenh diatrofh

Άλλος ένας μύθος είναι ότι η παράληψη γευμάτων μειώνει τον μεταβολισμό. Αν είναι συνήθεια καθημερινή σίγουρα θα έχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμα, αλλά αν συμβαίνει μία στο τόσο δεν έχεις πρόβλημα. Μάλιστα διάφορες μελέτες δείχνουν πως οι χρόνιες δίαιτες με λίγες θερμίδες προκαλούν το πρόβλημα και όχι η παράληψη του βραδινού για παράδειγμα για λίγο καιρό.

3. Η καφεΐνη αυξάνει τον μεταβολισμό

bmr frouta tsai

Ένα ή δύο φλυτζάνια του καφέ ή πράσινου τσαγιού όντως αυξάνουν τον μεταβολισμό αλλά μην τα θεωρείς θεραπεία ή πίνεις περισσότερα από τη συνιστώμενη ποσότητα. Ο καφές δίνει ενέργεια για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που πίνεις. Είναι σημαντικό να παραμένεις ενυδατωμένη με αρκετό νερό γιατί η καφεΐνη αφυδατώνει τον οργανισμό. Με το νερό όντως ο μεταβολισμός λειτουργεί καλύτερα. Δες επίσης 15 Τρόποι για ενεργοποίηση του μεταβολισμού χωρίς γυμναστική!

4. Γεννιόμαστε με καλό μεταβολισμό

gynaika me gymnasmeno swma

Μπορεί κάποιες γυναίκες να είναι τυχερές και να μην παχαίνουν εύκολα αν καταναλώνουν ότι κάνει εμάς τις υπόλοιπες να παχαίνουμε. Αυτός όμως δεν είναι ο κανόνας και ακόμα κι αν γεννιόμαστε έχοντας έναν υψηλό μεταβολικό δείκτη, ο ρυθμός που μεταβολίζουμε την τροφή σε ενέργεια επηρεάζεται από την ηλικία, το φύλο και το DNA. Στην ουσία όμως όσο μεγαλύτερη μυϊκή μάζα έχουμε τόσο πιο καλό μεταβολισμό έχουμε που σημαίνει πως η γυμναστική παίζει τον σημαντικότερο ρόλο.

5. Το τσίλι ενεργοποιεί τον μεταβολισμό

gymnasmeno gynaikeio swma

Τα καυτερά φαγητά και μπαχαρικά βελτιώνουν τη λειτουργία της καρδιάς και για ένα μικρό χρονικό διάστημα επηρεάζουν τον μεταβολισμό. Αλλά είναι μύθος ότι κάνουν τεράστια διαφορά. Η καψαϊκίνη που υπάρχει στις καυτερές πιπεριές αυξάνει τον μεταβολισμό για λίγες ώρες της ημέρας, αλλά ακόμα κι αν συνεχώς τις καταναλώνεις δεν θα χάσεις μόνο έτσι τα περιττά κιλά. Για ένα καλό αποτέλεσμα η ισορροπημένη διατροφή και η γυμναστική θα σε βοηθήσει όσο τίποτα άλλο. Δες επίσης 10 Πράγματα που μειώνουν τον μεταβολισμό σου!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
tagged in Διατροφή