Η βιταμίνη Κ2 είναι σε πολλούς μία άγνωστη βιταμίνη των τροφών, η οποία σπάνια υπάρχει στις διατροφές του δυτικού κόσμου. Πολλοί επιστήμονες λένε πώς αυτό το θρεπτικό συστατικό μπορεί να είναι πολύ σημαντικό για την υγεία. Μάλιστα πολλοί ισχυρίζονται πώς μπορεί να είναι μέρος της θεραπείας πολλών ασθενειών.

Όταν επιστήμονες την ανακάλυψαν, είπαν πώς είναι ένα απαραίτητο συστατικό για την πήξη του αίματος. Επίσης την έχουν συσχετίσει με την προστασία των δοντιών από την τερηδόνα, και την αντιμετώπιση χρόνιων ασθενειών.

Με ποιο τρόπο μπορεί να βελτιώσει την υγεία σου η βιταμίνη Κ2

Υγεία της καρδιάς

ygeia kardia

Το ασβέστιο όταν συσσωρεύεται στις αρτηρίες μπορεί να είναι παράγοντας για καρδιακές ασθένειες. Γι αυτό τον λόγο ότι μπορεί να μειώσει τη συγκέντρωση ασβεστίου θα αποτρέψει και τις συγκεκριμένες ασθένειες. Η βιταμίνη Κ2 δόθηκε σε 16.000 γυναίκες στα πλαίσια έρευνας, και φάνηκε πώς μείωσε καθημερινά τον κίνδυνο κατά 9%. Οι ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά είναι ένα θέμα που δεν πρέπει να υποτιμάμε γιατί είναι η πιο κοινή αιτία θανάτου παγκοσμίως. Δες επίσης Πώς να μειώσεις τη χοληστερίνη σου με σωστή διατροφή!

Υγεία των οστών

osteoporwsh vitamini k2

Η οστεοπόρωση είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί τις γυναίκες κυρίως μετά την εμμηνόπαυση. Επειδή πολύ συχνά οι γυναίκες παθαίνουν οστεοπόρωση θα πρέπει να ενημερώνονται και να φροντίζουν όσο μπορούν να την αποτρέψουν. Η βιταμίνη Κ2 μπορεί να ρυθμίσει το ασβέστιο που είναι το κύριο συστατικό των οστών αλλά και ενεργοποιεί τις πρωτεΐνες που κτίζουν και διατηρούν τα οστά! Σε έρευνες που έγιναν σε Γιαπωνέζες, φάνηκε πώς όχι μόνο προλαμβάνει αλλά διορθώνει κιόλας, ζημιές που υπάρχουν ήδη στα οστά.

Υγεία των δοντιών

gera dontia

Ερευνητές υποθέτουν πλέον πώς η βιταμίνη Κ2 μπορεί να επηρεάσει την υγεία των δοντιών. Ακόμα δεν έχει αποδειχτεί κάτι τέτοιο σε ανθρώπους, όμως έρευνες που έχουν γίνει σε ζώα έδειξαν ότι η οστεασίνη που είναι βασική πρωτεΐνη για τα οστά είναι πολύ σημαντική και για τα δόντια. Εδώ η Κ2 λειτουργεί μαζί με τις βιταμίνες A και D. Δες επίσης Τι μπορούν να πουν τα ούλα για την υγεία σου!

Τροφές με βιταμίνη Κ2

trofes vitamin k2

Ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να μετατρέψει την βιταμίνη Κ1 σε Κ2 αλλά σε πολύ μικρή ποσότητα. Επίσης διάφορες έρευνες έδειξαν πώς η Κ2 που παίρνουμε από τις τροφές είναι πιο ωφέλιμη για τον οργανισμό. Δυστυχώς η δυτική διατροφή δεν περιέχει πολλές τροφές που είναι πλούσιες σε Κ2. Το συκώτι συνήθως έχει καλές ποσότητες της Κ2, αλλά και ο κρόκος του αυγού μπορεί να σου προσφέρει μία μικρή ποσότητα της βιταμίνης. Ακόμα λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο, το σπανάκι και η ντομάτα προσφέρουν βιταμίνη Κ2. Συμβουλέψου τον γιατρό σου για κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Δες επίσης Τα Dos και Don’ts της ισορροπημένης διατροφής!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
tagged in Διατροφή